Prada's eerste campagne door Miuccia Prada en Raf Simons vraagt dit van je...
De eerste collectie van Miuccia Prada en Raf Simons' co-designer samenwerking voor Prada werd afgerond met een gesprek tussen de twee ontwerpers waarin ze vragen van het publiek beantwoordden. Voor de campagne voor de lente-zomer 2021 draaien ze nu de rollen om en stelt het duo vragen aan hun toeschouwers via sprekende beelden. Voor de digitaal gestreamde show die afgelopen september plaats vond, bouwde het ontwerpduo voort op thema's rond technologie en menselijkheid. Door deze te combineren met de nieuwe campagnebeelden, vraagt het Italiaanse modehuis aan de consument om zelf na te denken over deze topics.
De lente-zomer 2021 collectie stelt de vraag in welke mate technologie onze opvattingen en zelfperceptie heeft aangetast - vooral omdat technologie nog een belangrijkere rol ging spelen in ons leven door de pandemie. Simons tikte Peter de Potter, een ex-medewerker, aan voor prints en artwork, en de collectie werd gefilmd door een opstelling van verschillende ronddraaiende camera's. Voor de campagne vervangt creatief directeur Ferdinando Verderi op vergelijkbare wijze de rol van fotograaf achterwege om de beelden van de campagne vast te leggen door honderden camera's die de modellen omcirkelen om unieke perspectieven te creëren, waarbij een technologiegedreven visie wordt gekoppeld aan menselijke curatie die een 'gesprek tussen mensen en machine creëert'.
De samenwerking met het publiek zal een centrale rol spelen in de lopende campagne. Terwijl Prada vragen stelt over creativiteit, diversiteit , inclusiviteit en duurzaamheid voor de modewereld, worden haar volgers uitgenodigd om mee te denken door online te antwoorden.
Dit wil Prada van je weten: