Zo zal de digitale Milan Fashion Week eruitzien dit jaar
Het zal de eerste digitale modeweek van de Italiaanse National Chamber of Fashion zijn. De organisatie achter de Fashion Week, Camera Nazionale della Moda Italiana, heeft laten weten video- en fotocontent hebben naast interviews en backstage momenten. Ze proberen daarmee een rijk en gevarieerd schema te creëren. Hoe alles precies invulling gaat krijgen is nog niet bekend. Wel zullen ze de planning later nog aanvullen met ook webinars en
keynotes.
Om opkomende merken te ondersteunen, crucialer dan ooit in deze moeilijke tijd, zal CNMI hun productie van digitale inhoud ondersteunen en ze extra in de spotlight zetten.
Bij de presentaties van de Milano Digital Fashion Week-collecties zijn tevens virtuele showrooms en panels te bezoeken. Dit geeft niet alleen de verkoop een boost, maar geeft de ontwerpers de ruimte voor om zichzelf uit te drukken met foto’s en video’s.
"Een Digital Fashion Week is het antwoord op de manier van leven momenteel”, aldus de kamerpresident van de Nationale Kamer van Italiaanse Mode, Carlo Capasa. "In deze moeilijke situatie is het essentieel om alle designers de gelegenheid te geven om de lente/zomer collecties van 2021 te presenteren tijdens de Digital Fashion Week. Ons doel is om zowel het modesysteem te ondersteunen, als de media, kopers en de hele modegemeenschap te bereiken. Het geweldig om zoiets voor het eerst te doen, ook dankzij een afdeling die exclusief is gewijd aan de ondersteuning hiervan.”
Milano Digital Fashion Week zal te volgen zijn op de digitale kanalen van Camera Nazionale della Moda Italiana, cameramoda.it, en op de CNMI-kanalen Instagram, Twitter, Facebook, LinkedIn, Weibo en Youtube.