Jacquemus en Bella Hadid shooten hun eerste campagne in quarantaine via FaceTime
Een primeur voor Jacquemus! Terwijl Zara een paar weken geleden de allereerste modecampagne thuis in quarantaine fotografeerde, past ook het Franse it-label zich een mouw aan de restricties de maatregeling teneinde het coronavirus. Op Instagram deelde hij maar liefst negen beelden van Bella Hadid die de Jacquemus lente-zomer 2020 collectie presenteert, vastgelegd tijdens een FaceTime sessie.
Als in een echte modecampagne, poseert topmodel Bella met de nieuwste accessoires (zoals Le Chiquito!), met bijzondr weinig om het lijf, maar smaakvol bedekt door strategisch geplaatste accesoires. We spotten onder andere Le Chiquito in een nieuwe uitvoering en de nieuwste zonnebril van de ontwerper uit Marseille. Het geheel werd op 2 uur tijd geshoot door fotograaf Pierre-Ange Carlotti, die al doende leerde om op het juiste moment een screenshot te maken.
Enkele uren na de release van de campagne blikte Jacquemus, via Instagram stories, terug op een eerder stressvolle making-of van een unieke shoot: "We wisten niet wat we konden verwachten omdat dit soort editorial shoot de eerste keer was." Terwijl Simon Porte Jacquemus de hele shoot meevolgde via zijn computer, was het Pierre-Ange Carlotti die op de screenshot-toets van zijn Iphone drukte bij elke pose van Bella Hadid.
Tijdens een Q&A op Instagram gaf de ontwerper toe dat Bella Hadid amper instructies nodig had om dit resultaat te bereiken. "Alles ging natuurlijk," schreef hij. Of campagnes shooten via FaceTime de toekomst voor de mode zijn? Onwaarschijnlijk volgens Jacquemus: "Ik geef de voorkeur aan menselijk contact! Maar in deze tijden is het belangrijk om inventief te zijn." Zijn boodschap? "Poëzie en mode bestaan nog steeds, we moeten gewoon nieuwe manieren vinden om ze uit te drukken!" Een eerste geslaagd experiment dus, dat Jacquemus wil herhalen. Stay tuned!