Art & Culture

Deze Belgische fotograaf heeft de campagne voor Burberry geshoot

Mous Lamrabat, een Belgisch-Marokkaanse fotograaf uit Sint-Niklaas, shootte de nieuwste campagne voor het Britse luxemerk Burberry. Met een reeks levendige en speelse beelden onderzoekt de fotograaf het samenspel tussen culturen. Ook het Belgisch model Kofi Von Ohene schittert in de campagne.
plant person human flower blossom flower arrangement

De shoot maakt deel uit van het Burberry Generation project, een samenwerking tussen Burberry en wat het merk zelf de Burberry-generatie’ noemen. Het modehuis werkt samen met kunstenaars en creatieve geesten van over de hele wereld en geeft hen carte blanche om hun eigen stempel te zetten op een samenwerking. Niet alleen krijgen de kunstenaars een unieke kans om met een gevestigd luxemerk samen te werken, ook genieten ze mee van de exposure bij de immense community van het merk op sociale media. Burberry staat bekend om het herinterpreteren van zijn erfgoed en dit project is er geen uitzondering op.

 

Groot is onze verwondering dan ook niet wanneer de Belgisch-Marokkaanse fotograaf Mous Lamrabat op de Instagram-pagina van Burberry opduikt. L'Officiel tipte dit talent eerder al als een bron van inspiratie en een must-follow op Instagram. Deze fotograaf maakt internationaal furore door met zijn werk verschillende aspecten van cultuur te clashen, popcultuur te sublimeren en steevast zijn Noord-Afrikaanse roots te laten doorsijpelen. Een beeld van een gesluierde vrouw met McDonalds-logo's in henna op de handen, als knipoog op de traditionele henna-versieringen? Dat moet een Mous Lamrabat zijn... Welke clash het ook mag wezen, zijn foto's wekken telkens een gevoel van vrijheid, vrije meningsuiting, vrede en liefde voor het universum uit.

Op de Instagrampagina van Burberry staan alvast enkele beelden van de campagne, aangevuld met een woordje uitleg van Lamrabat. “Ik ben geobsedeerd door zaken op een nieuwe manier brengen… de regels moeten verbroken worden om aan een nieuw hoofdstuk te kunnen beginnen.” Een stelling die meteen duidelijk maakt waarom hij zo geschikt was om mee te werken aan het project.

 

Ook het gezicht van deze Burberry-campagne is een Belg, model Kofi Von Ohene, die in het verleden al vaker voor de lens stond van Mous.

 

Ontdek Mous Lamrabat's werk op Instagram:

 

Recommended posts for you