Cadeautip: "Born in Roma" de nieuwe geuren van Valentino voor hem en voor haar
"Born in Roma" -de allereerste geur van Valentino-, moedigt mensen aan om zichzelf te beschouwen als aristopunks, een inclusieve gemeenschap, die trots is op zijn roots, cultuur en eigenzinnigheid. Pierpaolo Piccioli, artistiek directeur van het Italiaanse bedrijf, die zeer betrokken was bij de creatie van deze iconische geuren voor vrouwen en mannen, vertelt ons dat zowel de vorm als de geuren volledig in lijn liggen met de Valentino collecties.
Als eerste is er "donna", de vrouwelijke geur die subtiel de kleuren van de herfst belichaamt. Ontstaan vanuit een trio van jasmijnbloemen, gekozen uit de beste rassen van de wereld. Vermengd met bourbon vanille, één van de meest kostbare ingrediënten in de parfumindustrie. In deze rijke lagen van haute parfumerie, hebben Amandine Marie en Honorine Blanc de verkoelende explosie van roze peper en een rijkheid van houtachtige, dierlijke akkoorden met elkaar gemengd. Als een nonchalante twist.
Dan is er "uomo": ontstaan vanuit een blend van een vioolblaadjes en gerookte vetiver. Klassiek met een mineraal accent door de pit van gember een zoute toets. Tot slot krijgt het geheel een verhelderend effect door de toevoeging van een moderne, houtachtige geurnoot.
Adut Akech en Anwar Hadid zijn de gezichten van de campagne van "Born in Roma", zij is één van de meest geboekte modellen van het moment en hij is het jongere broertje van de zusjes Hadid.