Het terras van The Dominican wordt the place to be in de zomer van 2023
Het hotel The Dominican, verscholen achter het Muntplein in Brussel, onthult een verleidelijk programma voor de zomer van 2023. Waaronder een subliem terras aan de geplaveide straten. Wij spraken met Bert Vandewaetere, de manager van het hotel, die ons alles vertelt wat we moeten weten.
Wat zijn jullie plannen voor de komende zomer?
Er komt veel op ons af! The Dominican wil nieuwe herinneringen creëren voor haar klanten. Daarom stellen we ons de vraag "Wat zou ik willen doen als ik Brussel zou bezoeken?". Op onze binnenplaats bijvoorbeeld, waar we een vijftigtal personen kunnen ontvangen, uitgerust met een grote, unieke pop-up bar, die tot eind september open zal blijven. We hebben ook ons zomerterras, waar je kan kenni
Wat kunnen we qua prijs verwachten van de aangeboden activiteiten?
Het zijn voornamelijk de prijzen die je aan de bar vindt, gaande van een glas champagne van € 9 euro tot € 25 euro. Alles hangt af van wat je wil drinken en in welke gemoedstoestand je verkeert. De toegang is natuurlijk voor iedereen die wil genieten van The Dominican Hotel.
Dus het buitenterras en de binnenplaats zijn open voor het publiek?
Inderdaad. Een fout die mensen vaak maken is te vermoeden dat het terras, de gevel en de hotelbar plaatsen zijn die voorbehouden zijn aan onze klanten. Maar niet bij ons! We zijn een openbare plaats. Wij zullen je dus graag verwelkomen met een grote glimlach, die je trouwens altijd kunt verwachten bij The Dominican.
Geldt dit ook voor de fietstocht?
Absoluut! Daarvoor moet je langs de receptie gaan en zodat ze jou kunnen voorzien van alle details die je nodig hebt.
Wat willen jullie graag bereiken met al deze activiteiten?
Iedereen die de sfeer en de waarden van The Dominican kan waarderen is welkom. Natuurlijk blijven we een vrij chic hotel en hebben we onze voorkeuren, maar ons hoofddoel is om voor iedereen een gezellig moment te kunnen creëren.
Hebben jullie nog andere plannen voor het hotel in de komende maanden?
Ik denk dat we al heel wat hooi op onze vork hebben (lacht), zoals de renovatie van het hotel, de fietstocht, en dan zijn er ook nog onze zondagse brunches... We hebben dus nog veel in petto voor 2023, zelfs na de zomer. We proberen op alle vlakken de vinger aan de pols te houden en op de hoogte te blijven van wat er leeft bij de mensen en daarop in te spelen. We zijn er zeker van dat The Dominican na deze zomer en met de renovaties die aan het eind van het jaar zullen worden uitgevoerd, in volle glorie zal zijn voor 2024, met dezelfde kernwaarden natuurlijk. Maar laten we ons eerst richten op de zomer van 2023!
Wie zit er achter de creatie van The Dominican ?
Het begon allemaal in 2005 toen de hotelmanager besloot het pand in Brussel te kopen. Vervolgens besloot FG Stijl, een kunstenaar die al vele designprijzen had gewonnen, het project onder zijn hoede te nemen en er iets unieks van te maken: we beeldden ons een soort coole, trendy kloostervibe in, en die ontstond hier in Brussel dan ook in 2007. Op dat moment waren de hotels in Brussel allemaal hetzelfde. We wilden een stijl die een beetje à la Parijs was, of à la New York.
Welke waarden belichaamt The Dominican ?
Wij hanteren vijf fundamentele waarden. De eerste is 'design'. Daarom zijn wij het eerste en enige lid van design hotels in België. Dan is er 'verwennerij'. We zijn het aan onszelf verplicht om vrijgevig te zijn in wat we hebben, de ervaringen, de creativiteit, het design... Alles symboliseert simpelweg luxe. Met onze 'decoratie' willen we onze klanten dat extra gevoel van weelderigheid geven. Dan is er natuurlijk het 'lokale'. Wat we aanbieden en met wie we samenwerken vormt deels wie we zijn. Tot slot zou ik zeggen: 'mode'. We maken mode graag onderdeel van ons verhaal. Het geeft hetzelfde gevoel en ervaring weer die we naar voren proberen te brengen.
Hebben jullie in de loop der tijd veranderingen opgemerkt, wat betreft het hotel in het algemeen en zijn stijl?
Niet echt. Als je nu eenmaal je eigen waarden hebt bepaald, moet je je daaraan houden. Onze grootste sterkte is het feit dat we hetzelfde blijven en dat we onze gasten dezelfde waarden proberen voor te schotelen die we in 2007 zorgvuldig uitkozen toen we The Dominican oprichtten. Het succes dat we nu hebben is te danken aan het feit dat we authentiek zijn gebleven en onze eigen identiteit hebben gecreëerd en behouden.
thedominican.be