Zo kun je je net als Emily kleden uit Netflix' "Emily in Paris"
Eerder dit jaar heeft Netflix zijn officiële online winkel gelanceerd waar bezoekers verschillende soorten producten kunnen vinden en kopen die gerelateerd zijn aan zijn meest populaire tv-serie. Nu is de "merch" van het streamingplatform voor Emily in Paris gearriveerd. In de online winkel kun je ad hoc collecties kopen om je à la Parisienne te kleden. Emily in Paris is in veel opzichten een revival van Sex & the City, vooral vanuit het oogpunt van de mode (met dank aan kostuumontwerper Patricia Field).
De serie haalde alleen al in de eerste maand bijna 60 miljoen streams dankzij de connectie met de modewereld. Voor de première van het tweede seizoen van de show op 22 december lanceert Netflix een online winkel in samenwerking met Viacom CBS (eigenaar van MTV Entertainment Studios, de producent van de show). Tal van luxe merken zullen deelnemen, de meeste van hen gerelateerd aan de garderobe van Lily Collins en de andere hoofdrolspelers in de serie. Looks van AZ Factory, een merk opgericht door Alber Elbaz, zullen beschikbaar zijn, evenals juwelen van Roberto Coin en een reeks kledingstukken van Maison Michel, Goossens Paris, Causse Gantier en meer. Het resortwear merk My Beachy Side zal ook betrokken zijn bij de afleveringen die in Saint-Tropez zijn opgenomen.
In de winkel kun je van alles vinden, van de speciale macarons bereid door banketbakker Pierre Hermé tot oorbellen van Roberto Coin. Er zullen ook kettingen, brillen en tassen verkrijgbaar zijn om je te helpen de stijlvolle garderobe van Emily Cooper aan te schaffen. Naast de online shop zullen de producten ook verkrijgbaar zijn op Saks.com en bij sommige Saks vestigingen. Nieuwe items zullen in januari volgend jaar worden toegevoegd.
Emily in Paris is voor Netflix een middel geworden om de modewereld te betreden, een samensmelting die al te zien was in de Halston-serie en de bijbehorende capsulecollectie. Verder zal Netflix, in combinatie met de wereldwijde lancering van de westernfilm The Harder They Fall, een samenwerking aangaan met Balmain. De collectie zal verkrijgbaar zijn op de e-boutique van het platform en Farfetch, evenals in enkele geselecteerde winkels.