Mode

The Attico-oprichters lanceren genderneutrale athleisure 'Life at Large'

Giorgia Tordini en Gilda Ambrosio, de medeoprichters van het Italiaanse label The Attico en favoriete partygirls uit de modewereld, in een exclusief gesprek over 'Life at Large', hun nieuwe inclusieve collectie die bestaat uit off-duty en genderneutrale kledij.
person human clothing apparel

Als geesteskind van de edgy en complementaire visies van de mede-oprichters en streetstyle-stars Giorgia Tordini en Gilda Ambrosio, heeft het Italiaanse label The Attico aan een razend tempo de garderobe van de meest stijlvolle persoonlijkheden ter wereld bereikt, waaronder die van de zangeres Dua Lipa en modellen Hailey Bieber en Jourdan Dunn. Tijdens de huidige sociale beperkingen hebben de twee designer it-girls een nieuw hoofdstuk gestart dat haaks op hun gebruikelijke stijl staat: de Life at Large-collectie is gericht op athleisurewear en bestaat uit tijdloze stukken die niet alleen uiterst comfortabel zijn, maar ook voor een uiterst brede range van dragers omvat. Kleurrijk en optimistisch, zo luidt het label zijn nieuwe hoofdstuk in. L'OFFICIEL sprak met Giorgia en Gilda om er alles over te wetent te komen.

 

L'OFFICIEL:  Wat heeft het "nieuwe normaal" je persoonlijk en professioneel geleerd als mode-experts en die-hard party-girls?
Giorgia Tordini en Gilda Ambrosio: Deze pandemie heeft de planeet gedwongen een pauze in te lassen, en tegelijkertijd heeft het verandering teweeggebracht. Dit moment, waar we allemaal doorheen gaan, heeft invloed op zowel onze persoonlijke als professionele ontwikkeling. Het leven draait tenslotte allemaal om dit: nooit stoppen met leven en moeilijke tijden naderen, maar zoveel mogelijkheden om te leren en te begrijpen wat er om ons heen gebeurt.

 

Je capsulecollectie lente-zomer 2021 bestaat uit herziene off-duty stukken - wat waren je inspiratiebronnen achter dit nieuwe hoofdstuk?
Dit project komt voort uit de wens om met een jongere generatie en een bredere klantenkring te spreken, in een tijd waarin inclusiviteit een essentiële boodschap is. Onze campagne is tot stand gekomen met niet-professionele modellen die we casten na een oproep op onze sociale netwerken. De reacties waren ongelooflijk, veel kandidaten bespaarden kosten noch moeite om deel te nemen aan de selecties. Deze ervaring versterkte ons beeld van The Attico als een echte gemeenschap.

 

Achter deze collectie gericht op vrijetijdskleding, zien we inclusieve en unisex silhouetten - hoe verklaar je deze nieuwe dimensie?
Met de pandemie zijn de tijdsperioden noodzakelijkerwijs langer geworden, waardoor we konden nadenken over een nieuwe dimensie, langzamer en dieper. Life At Large is het resultaat van dit moment van reflectie, een moment dat ons deed beseffen dat het essentieel was om plaats te maken voor iedereen, ongeacht leeftijd, grootte, geslacht of seksualiteit.

33.jpg
28.jpg
19.jpg
24.jpg

Het hoofdthema van Life at Large draait om vrije tijd - wat doe je om tot rust te komen na een intensieve week (tele) werken?
Op dit moment geven we onszelf wat meer tijd door pilates, fitnesslessen, meditatie en mindfulness online te volgen, omdat we niet echt naar buiten kunnen. We zorgen voor ons lichaam, lezen en luisteren veel naar muziek.

 

Wat is je favoriete bezigheid op zondag?
Als je ons de vraag had gesteld vóór de pandemie, hadden we gezegd: een lunch met vrienden op het platteland. Vandaag zijn we verslaafd aan de Clubhouse-app. We hebben vaak gesprekken met onze vrienden - het is zo gaaf om dit met onze volgers te delen. Bovendien organiseren we op de dag van de uitgave van de Life at Large collectie een nieuw gesprek met The Attico. We zullen er allebei zijn, omringd door de talenten die bij de campagne betrokken zijn.

Ontdek de Life at Large-collectie Lente-Zomer 2021:

1 / 33

Recommended posts for you