Mode

Saucony Originals en mediamerk Highsnobiety hebben samen een sneaker ontworpen

Het ene merk staat bij fashion people en topsporters bekend als innovatief (loop)schoenenlabel, het andere staat bekend als internationaal geroemd mode- en lifestyle mediamerk. Wat verwacht jij als deze twee samen een sneaker ontwerper? Inderdaad, iets dat tegemoet komt in function én high fashion.

clothing footwear shoe sneaker running shoe

Saucony Originals en Highsnobiety hebben een opwindende samenwerking aangekondigd! De twee trendy merken hebben hun krachten gebundeld om de legendarische Pro Grip Triumph 4 een vernieuwende make-over te geven. Het resultaat is een verbluffende samensmelting van twee werelden, waarbij twee verschillende kleurontwerpen, cream en silver, de retro tech esthetiek van de late jaren 2000 in een eigentijdse context plaatsen.

Jason Faustino, Global Marketing Manager bij Saucony Originals vertelde L'OFFICIEL in Parijs: over de samenwerking: "Highsnobiety is een van de ultieme bronnen voor elk aspect van cultuur: mode, eten, muziek, sport en meer. We kennen ze dus al heel lang op het gebied van media, maar ze maken ook ongelooflijke producten."

"Het was dus spannend toen we met Highsnobiety in contact kwamen. Hun oog viel op onze Pro Grip Triumph 4, een silhouet uit 2007 dat we terugbrachten. Ze hadden direct een millenniumvisie op het ontwerp van de schoen en hebben het ontwerp uiteindelijk echt een boost in energie gegeven."

1 / 2
Saucony Originals x Highsnobiety, Cream, € 180
Saucony Originals x Highsnobiety, Silver, € 180

Je hoort het goed: de originele schoen kwam in 2007 al op de markt. "Destijds was het al een heel populair ontwerp", vertelt Jason ons nog. "Ik heb lang in een winkel gewerkt voor loopschoenen. Dit was de eerste loopschoen die ik kocht. Ik heb dus een lange relatie met dit design en kon niet blijer zijn met hun keuze!"

long sleeve adult male man person pants coat cap linen standing

Een van de meest opvallende kenmerken van deze samenwerking is het gebruik van kleur. De schoen omvat zowel subtiele als krachtige kleuren, waardoor een dynamisch contrast ontstaat. Het gemêleerde bovenwerk van mesh is voorzien van een vleugje zilver, wat bijdraagt aan een edgy luxe-uitstraling.

Daarnaast zijn er enkele unieke elementen die de samenwerking tot leven brengen. Een geweven label met zowel het Saucony Originals-logo als het Highsnobiety-logo siert de schoen, waardoor de synergie tussen de twee merken wordt benadrukt. De zool is voorzien van gezamenlijke branding, wat een exclusieve touch toevoegt aan het design. De voering van hi-tech mesh biedt ademend vermogen en comfort, terwijl de katoenen kraag zorgt voor een zachte en aangename pasvorm.

De capsule is sinds 9 juni online verkrijgbaar op saucony.com en bij geselecteerde verkooppunten.

Recommended posts for you