Mode

Rails' Jeff Abrams geeft tips hoe je de stijl van LA girls overneemt

De LA stijl is gedurfd, kleurrijk, expressief en gericht op athleisure. Los Angeles native en founder van het Californische label Rails, Jeff Abrams, legt uit hoe je het toepast in België.

flooring person human floor pants clothing apparel door jeans denim
Jeff's house Montecito

Rails werd in 2008 opgericht door Los Angeles inwoner Jeff Abrams en is uitgegroeid van een klein label tot een volledige collectie dames- en herenkleding gegeerd door A-listers zoals Beyoncé en Cara Delevigne. De items - die sinds kort in hun eigen store in Amsterdam en misschien vanaf 2023 in een eigen Belgische store - brengen de LA stijl naar Europa. Een stijl die we kennen van celebs zoals Kim Kardashian, Zoeey Deschanel, Kristen Steward en Blake Lively. Maar we weten óók: aan de Californische kust zijn de temperaturen anders dan in België en daarmee is het ook een heel andere fashion esthetiek. "In Californië is het bijna het hele jaar mooi weer, waardoor de outfitting natuurlijk meer lente wordt, zelfs in de winter", zegt Abrams daarover.

Hoe zou je de stijl in het algemeen omschrijven?

Onze Californische stijl richt zich op moeiteloos leven, en een mix van casual comfort met een verfijnde gevoeligheid.

Wat zijn de belangrijkste materialen hiervoor, die we ook terugzien in de collecties van Rails?

We beginnen elke collectie altijd met een focus op stofinnovatie. Voor onze shirts hebben we unieke mengsels van zijde, tencel en katoen gecreëerd die aanvoelen als niets anders op de markt.  We hebben dit concept van 'zachtheid' doorgevoerd in breigoed, bovenkleding en broekjes, waarbij bijna onze hele collectie het figuur aanvult en comfort en elegantie samenbrengt.

 

Hoe vertaalt deze stijl zich naar de herfstcollectie? 

Een van de belangrijkste dingen die we in de loop der jaren hebben moeten leren, is hoe we aan een echte herfst-wintercollectie moeten denken. In Californië is het bijna het hele jaar mooi weer, maar met klanten in koude klimaten over de hele wereld, waaronder Europa, Scandinavië, Canada en de oostkust van de Verenigde Staten, hebben we de collectie zo ontwikkeld dat we het hele jaar door een aanbod hebben. We proberen herfst-wintercollecties nog steeds onze Californische gevoeligheid te laten weerspiegelen, met patronen, prints en zachte kleuren. We hebben natuurlijk het traditionele herfstkleurenpalet, maar we willen onze klanten ook tijdens de koude maanden wat Californische vreugde brengen.

Gesproken over die Europese expansie: waarom was de recente opening van de store in Amsterdam hierbij zo belangrijk?

Als Amerikaans merk spannen we ons heel bewust in om winkels te bouwen in belangrijke Europese steden. En dit is om het merk Rails te introduceren bij nieuwe klanten die het misschien voor het eerst ontdekken.

Wanneer staat België op de planning?

België is een andere belangrijke markt voor ons, die we overwegen in 2023 te openen. We houden van Antwerpen en denken dat dit ook een geweldige etalagestad voor ons merk zou zijn. We gaan echter niet overhaast naar een markt, omdat het belangrijk is dat we een directe band met de stad opbouwen en een belangrijk onderdeel van de gemeenschap worden. We willen dat onze shoppers het gevoel hebben dat ze een thuis weg van huis bezoeken als ze naar onze winkel komen.

wheel machine home decor bicycle bike transportation vehicle window
Rails opende in de zomer 2022 in Amsterdam

Een shopping voor de LA stijl in België

1 / 8

Recommended posts for you