Van Gucci tot Fendi: deze modehuizen geven de garderobe van je viervoeter een upgrade
Gucci
Gucci's Italiaanse vakmanschap kent geen limieten. Toen het luxelabel afgelopen lente zijn eerste exclusieve pet collection aankondigde, stond het internet in rep en roer. De nieuwe lijn borduurt voort op het verhaal achter Gucci Lifestyle - gelanceerd in september 2021 - en omvat kasjmieren pakjes, tuigjes, riemen en zelfs poepzakhouders met de klassieke GG-, Herbarium en monogramprint, maar ook comfortabele tassen waarin je je kleine lieveling overal mee naartoe kan nemen. De ultieme blikvangers zijn echter zonder meer de made to order homeware-items: naast voedermatten en stolpen in zilverkleurig brass kan je ook kiezen voor gestoffeerde fauteuils in diverse motieven. Om je dier the Gucci way naar dromenland te brengen, zal je met een prijskaartje van €6500 wel wat dieper in de buidel moeten tasten.
Tiffany & Co.
Goed nieuws voor Audrey Hepburn-fans, want ook Tiffany & Co. zorgt ervoor dat je trouwe viervoeter een royalty-bestaan kan leiden. Baasjes kunnen het perfecte item uitkiezen binnen een zorgvuldig uitgekiend assortiment lederen riemen, snoezige halsbandjes en bedeltjes - voornamelijk uitgevoerd in de iconische turkooise kleur die het luxemerk kenmerkt. Voor een prijs van €190 tot €210 scoor je trouwens een eet- of drinkbakje dat je hond of kat linea recta meevoert naar het Breakfast At Tiffany's-universum.
Fendi
Een weekendverblijf in het dierenhotel of een uitstapje naar het park - dat doet je fur baby voortaan enkel nog in stijl met de Pet Travel Line van Fendi. Oorspronkelijk bestond de collectie uit 4 verfijnde essentials, waaronder halsbanden, hondenriemen, draagtassen en een waterdichte nylon regenjas die de coupe van je metgezel droog en stijlvol houdt wanneer het Belgische klimaat zijn werk doet. Recenter ontwierp het luxemerk ook nog een gewatteerd hondenbed en een zakjeshouder. De meeste items komen in de signatuurtint tobacco-bruin. En uiteraard: Fendi zou Fendi niet zijn als de items niet voorzien waren van het FF-designmotief.
Celine
Het brein achter de must-have huisdierenlijn van Celine: artistiek directeur (en koning van de skinny jeans) Hedi Slimane, die de stukken oorspronkelijk ontwierp voor zijn labradoodle genaamd Elvis. Onder de passende titel 'Elvis: Portrait of a Celine Dog' brengt de collectie kwijlwaardige accessoires en extravagante kauwspeeltjes, maar net zo goed hippe reistassen en voederbakjes. En wie staat er beter model voor de collectie dan de harige muze himself? Alle stukken zijn getooid met het Triomphe-motief - een verwijzing naar de Parijse Arc De Triomphe de l'Étoile. Voor een persoonlijk tintje kan je de naam van je schat trouwens eenvoudig laten graveren. Very couture!
Moschino
Met de ready-to-wear stukken van Moschino blaast creatief directeur Jeremy Scott de klassiekers van het label nieuw leven in. De collectie zet in op karakteristieke Moschino-elementen als hoodies, trench coats en bikerjacks, maar ook couturestukken zijn ruimschoots vertegenwoordigd. Eén zo'n exemplaar is de iconische roze tulejurk, die al menig celebritybaasje in vervoering kon brengen. Honden die zich toch liever hullen in een casual look, vinden beslist hun gading tussen de 'Moschino Couture' t-shirts. Alle opbrengsten van de huisdierenlijn gaan naar de National Disaster Search Dog Foundation, een non-profitorganisatie gewijd aan opleidingen voor reddingshonden die slachtoffers van natuurrampen opsporen.