Mode

Loewe verslaat Gucci en Balenciaga als meest gezochte modemerk

Het Spaanse luxemerk Loewe is het meest prominente modemerk in het tweede kwartaal, gevolgd door Dior, Versace en Bottega Veneta.

handbag face head person smile sitting purse adult female woman

Deze lijst wordt gepubliceerd door de Lyst Index - een prestigieuze driemaandelijkse ranglijst van de populairste merken en producten in de modewereld. Volgens gegevens van Lyst, is het aantal zoekopdrachten naar het merk van de LVMH-groep in het afgelopen kwartaal met 19% gestegen. Dit kwartaal werd Lee Tae-yong, zanger van de populaire K-popgroep, wereldwijde ambassadeur van Loewe, net zoals Josh O'Connor, Thang Duy, Taylor Russell, Leo Wu, Stephane Bak en de Zuid-Koreaanse meidengroep Nmixx. Taeyong trok ook veel media-aandacht toen hij verscheen op de lente-zomer 2024 menswear catwalk. De zanger deelde zelfs met fans hoe hij naar de Loewe-winkel ging om een ​​Puzzle Bag te kopen, zodra hij in Parijs aankwam voor de show. 

accessories jewelry necklace person hair bag handbag
Teayong op Loewe Spring Summer 2024-show
1 / 5

Tweede op de ranglijst is Prada, de nummer één van de vorige twee kwartalen. Versace stelde de fans ook niet teleur met een derde plaats, vijf plaatsen hoger dan in het vorige kwartaal en het snelst stijgende merk gedurende twee opeenvolgende kwartalen. Hoewel Balenciaga na een reeks controverses uit de top is gebleven, probeert het modehuis nog steeds zijn reputatie terug te winnen. Grote sterren zoals Michelle Yeoh zijn het merk beginnen dragen, waardoor Balenciaga dit kwartaal twee plaatsen is gestegen naar de zestiende plaats, achter Jacquemus. Louis Vuitton is na de eerste herenmodeshow van Pharrell Williams naar de elfde plaats geklommen. Ten slotte benoemde Lyst, Goyard, Posse en Loro Piana dit kwartaal tot dé doorbraakmerken vanwege hun snelle groei in online zoekopdrachten.

page text

Volgens WWD

Recommended posts for you