Is dit de designer logo panty van het najaar?
Precies op 3 maart 2020, wat al zo lang geleden lijkt, stelde Chanel zijn herfst-winter 2020-collectie voor onder het glazen dak van de Grand Palais. Een show waar een hoop trends uit voort zijn gekomen: de fluwelen look en de enkellange jassen om er een paar te noemen.
Maar voordat we ons deze winter in dikke lagen hullen, is er een stijlvol fenomeen die extra aandacht verdient. De dubbele C logo-panty's duiken op en zijn plots niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Te dragen onder een short of hotpants, een rok of zelfs een cape (die dit seizoen een comeback maak), deze panty van Chanel is dè must-have voor die eerste herfstdagen.
Instagram-proof
Hoewel het grootste deel van de Fashion Weeks digitaal doorgaat, bevestigt dit een evolutie die er al even zat aan te komen: mode gebeurt vooral online. Sociale media staat bol van influencers die als eerste de catwalktrends delen en vertalen naar een draagbare versie.
Wat ons meteen brengt naar een trend die massaal gekopieerd wordt, namelijk de logomanie. In het jaar 2000 trokken modehuizen nog ten strijde tegen handelaars van fake design, anno 2019 was het juist die illegale markt die designers inspireerde om statement fashion te ontwerpen. Herinner je je de truien met het fout gespelde logo 'GUCCY'? Een sneer naar copycats van Gucci en tegelijk een succesverhaal van een wereldwijde hype.
Chanel doet dit jaar ook een gooi naar de logomanie, mits een subtiele versie van de panty met logo. Ziehier: de logopanty's die dit seizoen overal te zien zullen zijn.