De pilotenbril lijkt een upgrade te hebben gehad naar dít trendy model
Eerst even terug naar daar waar het begon. Bausch & Lomb maakte in 1936 zonnebrillen voor de Amerikaanse luchtmacht, waarna generaal Douglas MacArthur de pilotenbril zijn verdiende populariteit bezorgde. Een decennia later werd het door beroemdheden als Paul McCartney en Freddie Mercury unaniem aanzien als een stijlitem voor de gewone man en vrouw. Weer een tijd later was het de stoere look van Tom Cruise die de pilotenbril aan de gewone man en vrouw bracht. Zo zie je maar: alweer een accessoire die al bijna een eeuw lang af en toe oppopt, in verschillende contexten en op de neusbruggen van uiteenlopende mensen.
Elke gezichtsvorm
Maar ondanks de iconische status van de klassieke pilotenbril is het montuur niet voor iedereen weggelegd. De ronde curve en de pointy onderkant kan bij sommigen voor een ietwat bedroefd gezicht zorgen. Mensen met een ronde gezichtsvorm vallen in dat geval bijvoorbeeld vaak terug op een vierkanter montuur.
Merken als Bottega Venata en Ray Ban moeten de stille pleidooi van mensen met een rond gezicht gehoord hebben. Want, ziedaar: de upgraded versie van de pilotenbril. Rond, maar toch niet rond.
Het zeshoekige montuur schreeuwt: ik ben een stoere piloot, maar Rosies outfit fluistert: ik draag de ideale combinatie voor een chique maar cool modemoment.