Binnenkijken: Dries Van Noten's nieuwste flagshipstore in LA is meer dan een boetiek
Dries Van Noten opende vrijdag op La Cienega Boulevard in Los Angeles zijn grootste flagshipstore tot nu toe. In de 8.500 vierkante meter grote boetiek in een witte villa met "Hollywood 60ies" vibes kan je de volledige vrouwen-en herencollectie vinden. Naast het meubilair die kleurrijke acenten brengt aan de winkel, is de kunst op zich alleen al een bezoek waard. Zo kan je er werken vinden van Ann Demeulemeester, Adam Tullie, Azuma Makoto en Richard Stipl.
Van Noten wil niet alleen kooplustigen naar zijn nieuwe plek lokken: “Je hoeft niet altijd naar de winkel om kleding te kopen, je kunt ook iets komen ontdekken over eten, kunst, muziek en andere mooie dingen.” Naast een uitgebreide mode- en accessoirecollectie staan ook kunstexposities, performances, muziek, filmvertoningen en workshops op het programma. “Het idee is dat het een heel open ruimte voor creativiteit wordt”, vervolgt hij.
De nieuwe boetiek in LA is de zevende flagshipstore van Van Noten, naast Antwerpen, Parijs, Singapore, Hong Kong en de nieuwe winkel in Shanghai in de Réel Mall die iets meer dan een maand geleden werd geopend. Ook altijd al eens willen weten vanwaar Dries Van Noten zijn inspiratie in zijn thuisstad Antwerpen blijft halen? Wij nemen je mee naar zijn hoogsteigen tuin, de plek waar alles begint, van zijn weelderige prints tot kleurrijk borduurwerk.
DRIES VAN NOTEN
451 N. LA CIENEGA BLVD.
LOS ANGELES CA 90048
T: (310) 880-6125
CONTACT@DRIESVANNOTEN-LA.COM