Bekijk hier alle afleveringen van de #GucciBeloved Talkshow
Het geesteskind van creatief directeur Alessandro Michele om het televisieformaat van de late avond te ondermijnen en ons te verrassen met de eigen versie van het modemerk van de late-night talkshow 'Hollywood', zorgt voor een glamoureuze, vrolijke en heldere boost in het rijk van de high fashion.
"We besloten om het concept van 'Beloved' op een ironische manier te laten zien in de campagne, geïnspireerd door het feit dat tassen de hoofdrolspelers zijn in mijn leven en in het leven van veel andere mensen", legt Michele uit.
“We gingen terug in de tijd naar de originele talkshows op tv, waar de hoofdrolspeler de tas zelf is, de grote ster. Vaak zijn deze creaties vernoemd naar invloedrijke vrouwen die de gewoonten en gebruiken van velen hebben geconditioneerd. Juist omdat ze grote persoonlijkheden hebben, hebben we ze in de branche deze krachtige namen gegeven; en nu hebben we ze in een show en verdraaid met het idee dat er twee sterren waren: de tas en het talent. Een spel van kruisverwijzingen tussen de twee grote hoofdrolspelers."
In samenwerking met cultkunstenaar, fotograaf en regisseur Harmony Korine om een nieuwe onderscheidende campagne te creëren, laat het met sterren bezaaide resultaat niet alleen een onuitwisbare indruk achter, maar ook met veel mode en plezier.
Vaste Gucci-medewerker en pop-superster Harry Styles, gekleed in een zwarte Jackie 1961, leidt de weg in deze mengelmoes van modefantasie en Hollywood-beroemdheidscultuur.
Actrice Dakota Johnson, en frontvrouw van de Gucci Bloom-geurlancercampagne neemt ook plaats bij James Corden.
Actrice en komiek Awkwafina, acteerlegende Diane Keaton, topsportster en zakenvrouw Serena Williams en actrice Sienna Miller ronden de gekke avonturen af met hun onnavolgbare Gucci-tassen op sleeptouw.
Klik op de namen hierboven om de respectieve #GucciBeloved-aflevering te bekijken.
Credits:
Creatief directeur: Alessandro Michele
Art Director: Christopher Simmonds
Fotograaf en regisseur: Harmony Korine
Make-up: Thomas De Kluyver
Haar: Paul Hanlon
De afgebeelde handtassen maken deel uit van de vier Gucci Beloved Lines, een verwijzing naar het verleden van het huis en de manier waarop het zijn heden definieert. Elk is ontworpen door Michele met een eigentijdse benadering van archiefelementen waarbij de motieven en stijlen, zo inherent en duidelijk Gucci, worden vernieuwd in stukken die zijn gemaakt om keer op keer te worden gedragen, en overstijgen seizoenen en trends.
Ontdek meer van de tassen hier .
“Ik hou echt van mijn handtassen en ben er dol op. Misschien zullen ze altijd mijn grootste liefde zijn, mijn favoriete accessoire. Het was daarom natuurlijk voor mij om sommigen van degenen die ik heb gemaakt 'Beloved' te noemen. De naam komt van mijn eigen persoonlijke ervaring en mijn liefde voor hen", zegt Michele.
Lees meer op gucci.com.