YVY heeft de DolceVita van Longines voorzien van een stoer jasje
Het tijdloze uurwerken merk Longines mag dan wel zijn 190e verjaardag vieren dit jaar, het is verre van oud. Zo brachten ze onlangs nog een klassieker in een stoer jasje met dank aan een perfecte partner.
Samen met ontwerpster Yvonne Reichmuth bracht Longines de DolceVita x YVY uit. Ontwerpster Yvonne ontdekte haar passie voor lederwaren na haar fashion design studies in Zurich. Later kwam ze terecht in Firenze waar ze zich specialiseerde in het behandelen en bewerken van leder.
Het merk YVY, een afkorting van Yvonne’s voornaam, won al verschillende prijzen voor hun expertise in lederwaren. Het merk is dan ook zeer gegeerd door celebrities als Kylie Jenner, en is net zoals Longines een bedrijf waar luxe en tijdloosheid vooropstaat.
Hun gedeelde waarden en normen van luxe bracht de twee merken samen. Zo kreeg de gekende klok, de DolceVita, een extra lederen strap van het ledermerk. Samen wilden de twee huizen de vertrouwde Longines wereld van paarden combineren met de stoere glam rock van YVY. Ze creëerden een horloge met harnas-look geïnspireerd op de uitrusting van de paardensport. Het item valt zo te combineren op drie unieke manieren, samen of apart.
Het horloge is te verkrijgen in twee kastmaten, met of zonder diamanten. Longines CEO Matthias Breschan hoopt zo alle genders aan te spreken. De paardensport is dan ook een van de weinige competitiesporten waarin alle geslachten het in dezelfde categorie tegen elkaar opnemen.