Beyoncé droeg 128-karaats diamant ter waarde van $30 miljoen
Elegantie en luxe komen samen in een modern liefdesverhaal met onvergetelijke sieraden, opvallende kunstwerken en een van de machtigste koppels in de muziek. Onderdompelend in de uitbundigheid die een persoonlijkheid waardig is die bij fans bekend staat als "Queen", verschijnt Beyoncé met de oogverblindende 128,54-karaats, 82-facet Tiffany-diamant. Daarmee wordt ze de vijfde vrouw die het item draagt, dat wordt beschouwd als een van de belangrijkste edelstenen die in de 19e eeuw zijn gevonden. En nog belangrijker, ze werd de eerste zwarte vrouw die zo'n krachtige diamant droeg.
Samen met haar man, Jay-Z, schittert de zangeres op foto's voor Tiffany & CO, wat een iconisch moment in de geschiedenis van het paar markeert. Het was voor de machtige Amerikaanse juwelierszaak dat ze hun eerste campagne samen maakten, een moment dat de fans ongetwijfeld zal bijblijven.
De prachtige diamant, die in 1877 in mijnen in Zuid-Afrika werd ontdekt, werd in 1878 door de maker van de ontwerper verworven, waardoor Tiffany's reputatie als autoriteit op het gebied van diamanten werd verstevigd.
Gedurende deze jaren hebben slechts vier andere vrouwen de kans gehad om dit prachtige en zeldzame juweel te dragen. Dit zijn Mary Whitehouse in 1957, Audrey Hepburn in 1961, Lady Gaga in 2019 (waardoor haar Oscar-look een van de duurste rodeloperproducties ooit werd) en Gal Gadot. Met Queen B is het de eerste keer dat het item in een campagne verschijnt.
Jay-Z gebruikt op zijn beurt de legendarische "Bird on a Rock"-broche van Jean Schlumberger in de afbeeldingen, die opnieuw is samengesteld als een paar unieke manchetknopen. Het item is speciaal gemaakt voor gebruik door de kunstenaar in de campagne en is niet te koop.
De band van het paar, ook wel bekend als "The Carters", wordt opnieuw belicht door middel van kunst. Veel verder dan de iconische "Apeshit"-video die ons meeneemt naar het Louvre, in "About Love" nemen Beyoncé en Jay-Z ons mee naar Equals Pi, het ongelooflijke schilderij van Jean-Michel Basquiat, uit 1982, dat de eerste publieke verschijning markeert van de constructies.
"Beyoncé en JAY-Z zijn de belichaming van het moderne liefdesverhaal", legt Alexandre Arnault uit, Executive Vice President Product and Communications bij het merk. "Als een merk dat altijd liefde, kracht en zelfexpressie heeft vertegenwoordigd, konden we geen iconischer paar bedenken dat de waarden van Tiffany het beste vertegenwoordigt."