Personal shopping: deze 5 items staan momenteel op onze wishlist
Bakje troost
Latte macchiato, cortado, Americano, flat white ... De nieuwe krachtpatser van De'Longhi kan het allemaal. De volautomatische espressomachine met molen is perfect voor dagelijks gebruik. Met een paar klikken stel je niet minder dan vijf verschillende profielen in, zodat elk gezinslid op elk moment van de dag zijn of haar favoriete kopje kan zetten. Dat is mogelijk met één druk op het touchscreen of op afstand via de Coffee Link-app. Het technologische hoogstandje biedt 21 recepten, ook voor melk dankzij het stoomsysteem LatteCrema, en heeft een zelfreinigende optie. Bovendien werkt dit koffiezetapparaat 2.0 (de favoriet van Brad) dankzij de conische koffiemolen volgens hetzelfde principe als professionele koffiemolens, met de Bean Adapt-technologie die een perfecte extractie van elke boon garandeert. Het elektronische Thermoblock-systeem staat dan weer in voor een optimale temperatuur. Crème de la crème.
Augmented sunshine
Dubbele 5MP-camera's voor hands-free foto's en video's, open-ear luidsprekers voor audio en drie ingebouwde microfoons voor het verstrekken van duidelijke telefoongesprekken en video's... Dat alles verwerkt in een stijlvolle - daadwerkelijk draagbare - (zonne)bril. Ray-Ban en Meta (voorheen Facebook) hebben de eerste slimme bril in Europa geïntroduceerd. Ray-Ban Stories, zoals de lijn heet, wordt geïntroduceerd in gloednieuwe kleur- en lensvariaties met daarbovenop nieuwe software functies. Ray-Ban Stories is onder meer verkrijgbaar in het geroemde Wayfarer montuur, een populair icoon sinds de jaren 1950, in retroRound en in de legendarische Meteorstyl. Niet onbelangrijk: de batterij gaat bij gemiddeld gebruik zes uur mee.
Met de bril wil Meta naar eigen zeggen momenten laten capteren 'terwijl gebruikers in het moment blijven’, onder meer door het vastleggen middels een drukknop op de bril, maar ook met de stem. De vraag is wel in hoeverre gebruiker en niet-gebruikers zich op hun gemak voelen op privacy gebied. Naast een campagne over draagbare gadgets in april, is daarom het design hierop aangepast: vooraan op het frame gaat een ledlichtje branden als een beeld wordt gecapteerd en is een geluidje te horen bij het maken foto. Het prijskaartje? De slimme bril is verkrijgbaar vanaf € 329 voor de baseline versie, duurder met aangepaste glazen.
Mooie sound
De Sonos Five is een van de krachtigste draadloze luidsprekers op de markt voor thuisgebruik. Dankzij de Trueplay technologie, die het geluid van hifi-luidsprekers aanpast aan de ruimte, garandeert de box de beste muzikale ervaring. Deze next-gen speaker heeft ook nog eens meer geheugen en dus meer processorkracht dan ooit. Via de aux-ingang van 3,5 mm kun je een platenspeler, cd-speler of ander apparaat rechtstreeks aansluiten en afspelen op het hele audiosysteem. Andere pluspunten zijn een app waarmee je eenvoudig en intuïtief de geluidsinstellingen beheert, een aangepast, tijdloos design in zwart of wit zodat de speaker in elk interieur past en een stereogeluid dat flirt met perfectie. Het neusje van de zalm voor muziekliefhebbers.
Food fight
Nooit gedacht dat fake spetters spaghettisaus ons zouden kunnen beroeren, maar kijk. Saucony’s Shadow 6000 “Food Fight” sneakers halen hun inspiratie bij een potje lunch-smijten en dat is goed voor een verbazend blijmakend resultaat. Eerder genoemde spetters, sterren, maar ook broccoli-, puree- en snoepkleurtjes op één en dezelfde schoen: laat maar komen!
Wielergekte
Aan de wielergekte is al lang geen ontkomen meer. En waarom zouden we ook, als het op deze manier verpakt komt? Het Belgische Erstwhile maakt de koers hard met vrolijke designs voor pro’s én amateurs, omdat team spirit het allerbelangrijkste is. Het is weer eens wat anders dan schreeuwerige voetbalshirts…