CD Diamond: de nieuwe Dior print, geïnspireerd door een ontwerp van Marc Bohan
In de jaren 1970 was logomania duidelijk al een modegril. Het bewijs wordt geleverd door Marc Bohan, toenmalig artistiek directeur van Dior, en zijn grafisch CD-motief met de initialen van het huis, gebruikt in een hele reeks prêt-à-portercreaties voor zowel vrouwen als mannen, van mocassins tot blouses.
Vijftig jaar later komt het ontwerp dat de couturier in 1974 voor Dior ontwierp opnieuw tot leven in de gloednieuwe stof CD Diamond, een manifest van elegantie en met virtuositeit vervaardigd in de ateliers van Dior in Italië.
De letters 'CD' zijn eerst met de hand geschetst en vervolgens - volgens de zeefdruktechniek - over het hele oppervlak uitgesmeerd op een zacht en stevig katoenen doek, dat op een weefgetouw is vervaardigd.
De stof is beschikbaar in drie kleuren - Dior grijs, zwart en koffie - en is geknipt voor de verschillende lederwarencreaties van Dior, zoals de iconische Saddle, de rugzak Dior Hit the Road en de aktetas Dior Lock. Het patroon, dat al iconisch is, siert ook een aantal prêt-à-porter stukken, met name gebreide truien.
Dit nieuwe product is de kwintessens van moderniteit, het symbool van de geest van Dior en geeft meer dan ooit uitdrukking aan het vakmanschap van uitmuntendheid dat kenmerkend is voor het huis. Een uitzonderlijke knowhow, te ontdekken in video, uit de ateliers van Dior.