Beauty

Zendaya verandert in sculptuur voor de Lancôme x Lourve Museum-collectie

Bij deze samenwerking liet Lancôme zich inspireren door de kostbaarste schatten van het museum, zoals het Nikè van Samothrake en het Venus van Milo.

De ‘reus’ in de beautybranche introduceert een collectie huidverzorgings- en make-upproducten, geïnspireerd op de negen bekendste sculpturen van het Louvre, zoals de negen muzen uit de Griekse mythologie.

De foto's gemaakt door fotograaf Sølve Sundsbø tonen de schoonheid van vier merkambassadeurs: Zendaya, Aya Nakamura, Amanda Seyfried en He Cong. De sculpturen lijken terug te keren naar een creatiemoment van millennia geleden, in de vorm van vrouwelijke moderne helden.

Daarom veranderde Zendaya in het standbeeld van de God van de Overwinning, "Nikè van Samothrake". Het beeld wordt sinds 1884 op de centrale trap van het Louvre tentoongesteld, toen het werd ontdekt op het eiland Samothrake in de Egeïsche Zee.

head person face photography portrait adult female woman art
He Cong naast het standbeeld van Venus

Het standbeeld van Venus, "Venus de Milo", is herboren met de schoonheid van het Chinese fotomodel He Cong. Sinds de herontdekking op het eiland Milos in 1820 is het beeld tentoongesteld in het Louvre en is het een van de grootste schatten uit de kunstgeschiedenis geworden en een must-see.

body part face head neck person photography portrait adult female woman

Ondertussen werd de Franse zangeres Aya Nakamura – afkomstig uit een familie van West-Afrikaanse dichters – de belichaming van dichteres Corine. De marmeren buste werd in 1836 vervaardigd door de Franse beeldhouwer Edme-François-Étienne Gois en stelt de Griekse dichteres voor die leefde in de 6e tot 5e eeuw voor Christus.

Andere klassiekers uit de collecties van het Louvre zijn onder meer "Diana of Gabii", "Nymph with a Scorpion", "Echo, Hygeia", "Venus of Arles" en "Sleeping Hermaphroditus".

adult female person woman accessories earring jewelry face head neck
"Diana of Gabii" - Amanda Seyfried

Laurence des Cars, president en directeur van het museum, zei dat de samenwerking “de diverse schoonheid in de collecties van het Louvre benadrukt – een dialoog tussen culturen en beschavingen die de tijd overstijgt.”

"Door de dialoog tussen het Franse merk met onze bijna 90-jarige geschiedenis en 's werelds meest iconische kunsttempel voort te zetten, proberen we nieuwe perspectieven op schoonheid te bevorderen voor vrouwen van vandaag, voortbouwend op artistiek erfgoed en de steeds veranderende aard van schoonheid”, aldus Françoise Lehmann, CEO van Lancôme International.

De collectie "Beauty Is a Living Art" van het Lancôme x Lourve Museum omvat 5 tinten oogschaduw; 4 kleuren lippenstift met verpakking als een kunstwerk aan de muur van het Louvre Museum; en de kenmerkende Genifique serum van het Franse merk in een marmeren flesontwerp.

cosmetics lipstick bottle perfume mailbox

Recommended posts for you