Beauty

Het legendarische Franse beautylabel Pier Augé is helemaal terug

Pier Augé zag het levenslicht in de jaren zestig. Vandaag krijgt het Franse label een nieuw elan dankzij het Frans-Belgische duo Diane de Comte en Charles Dupont.
advertisement poster person human

Het Franse beautylabel Pier Augé is terug. Het merk werd in 1961 in Monaco opgericht door de gelijknamige visionaire en gepassioneerde apotheker, om zes jaar later te verhuizen naar Châteauroux. Pier Augé drukte zijn stempel op een hele generatie vrouwen, zowel met zijn skincare – op basis van de exclusieve Dergyl©-methode – als met zijn advertenties die de glamour van een vervlogen tijdperk oproepen. Meer dan zestig jaar na de oprichting maakt het label een comeback onder impuls van het Frans-Belgische koppel Diane de Comte en Charles Dupont. In juli 2020 nam het duo het bedrijf over met de bedoeling de wetenschappelijke kennis van het historische merk te behouden. Tegelijk wilde het koppel moderniseringen doorvoeren en de gloriedagen van het label doen herleven. Zo voorkwam het duo meteen ook dat het bedrijf in handen zou vallen van buitenlandse ondernemers.

IMG_9374.JPG
PIERAUGE_1.jpg

De Dergyl©-methode

Hét uithangbord van het merk is al sinds de oprichting de Dergyl©-methode, waarbij een emulsie wordt gebruikt die dezelfde structuur en samenstelling heeft als de huid. Oprichter Pierre-Jules Augé, een apotheker met visie, was geïnteresseerd in de nieuwste onderzoeken op het gebied van de huid en haar fysiologische samenstelling. “De huid is een wetenschappelijke formule, en dus moet het mogelijk zijn die formule te reproduceren”, vond hij. Hij ontwikkelde zijn eerste crème, ENTAL Délicate, als een liefdesverklaring aan zijn vrouw die een tere en kwetsbare huid had. Daarna volgde zijn eerste cosmeticalijn ENTAL, die een blijvende indruk heeft gemaakt op een hele generatie vrouwen. De methode berust op twee basisprincipes: respect voor de fysiologische formule van de huid en een precieze selectie van actieve bestanddelen die tegemoetkomen aan specifieke behoeftes.

36.jpg

Pier Augé 2.0

De bestsellers van de skincarecollectie Pier Augé 2.0 zijn de reinigers en de make-up-removers. Aan de verpakking ervan werd nauwelijks geraakt. Het koppel wilde namelijk de vintage uitstraling van de producten behouden. De collectie omvat onder meer een melk, een crème, een mousse, een gel, een lotion en cleansing oil, het nieuwste beautyproduct van Pier Augé. Deze nieuwe ster van de lijn is een magische olie die verandert in een melk die make-upsporen efficiënt verwijdert en tegelijk heel zacht is voor je huid. Dankzij de formule, rijk aan natuurlijke oliën, reinigt de olie je huid intens en hydrateert die meteen ook.

Naast de cleansers en de make-upremovers zijn er ook nog de purifiers – waaronder een scrub, een herstellend masker en een revitaliserend masker – en de specifieke producten (tegen rode vlekken, met revitaliserend effect, voor de oogcontourenen tegen imperfecties) die actieve bestanddelen bevatten om de huid heel gericht te behandelen. Ook mensen met een droge en sterk reagerende huid worden niet vergeten, met een productlijn die speciaal ontwikkeld werd voor hen. Hetzelfde geldt voor consumenten die huidveroudering willen tegengaan of op zoek zijn naar een intense hydratatie. 

PIERAUGE_3.jpg

Recommended posts for you