Beauty

Chanels nieuwe N°1 beautylijn is de duurzaamste tot nu toe

Chanel is terug bij hoofdstuk 1 met N°1 de Chanel, maar nu met een heel ander perspectief. De negendelige navulbare collectie, die make-up, huidverzorging en een parfum bevat, is voor het eerst volledig op clean beauty gericht.
cosmetics bottle perfume lipstick

Wanneer Chanel een nieuwe lijn introduceert, staan wij met onze neus vooraan om alles erover erover te weten te komen. En in het geval van N°1 DE CHANEL, waren dat een aantal dingen waar we héél blij van werden. De vernieuwde, globale en duurzame lijn combineert huidverzorging, make-up en een parfum. Het is daarmee ook de allereerste collectie producten van Chanel die alle schoonheidscategorieën omvat. Daarnaast is het voor het eerst in ruim een eeuw tijd dat Chanel voor de kleur rood heeft gekozen, na al die tijd een ode te hebben gebracht aan zwartwit.

Het zijn uiterst chique double-c rode flesjes, maar met groen product erin. Welja, niet echt groen, maar daarmee bedoelen we dat ze duurzaam zijn. Het gewicht is met 30% verminderd (minder verzendkosten betekent een kleinere ecologische voetafdruk voor elk product) en de dop van de navulbare Revitalizing Cream is niet gemaakt van massief plastic, maar uitgehold en gevuld met geplette cameliazaadjes - waarbij afval van bijproducten wordt hergebruikt voor iets nuttigs. Maar er is meer: tachtig procent van de lijn wordt geleverd in recyclebaar glas, de inkten op de verpakkingen zijn biologisch en er zijn geen papieren bijsluiters (die kleine boekjes met veel te kleine lettertjes die haast niemand leest).

In totaal zijn er negen items in de N° 1 lijn, waaronder een powder-to-foam cleanser, eye cream, serum, fragrance mist, foundation en een Revitalizing Lotion, met prijzen tussen 45 € en 138 €. De formules bevatten een breed scala aan plantaardige ingrediënten, maar in het hart van elk product leeft de rode camelia bloem (Coco's lievelingsbloem!), die volgens Chanel de vitaliteit van de huid ondersteunt en de dermis beschermt tegen agressieve invloeden van buitenaf. Het kostte maar liefst tien jaar onderzoek in Chanel's Open Sky laboratorium in het zuiden van Frankrijk voordat de wetenschappers de doorbraak ontdekten. Maar dan heb je dus wél een geweldige nieuwe lijn...

chanel_so2021_00_0079_cmyktif_jpeg-haute-definition-HD.jpeg

De collectie zal verkrijgbaar zijn vanaf 15 januari 2022 in Chanel erkende parfumerieën en sinds 5 januari 2022 op www.chanel.com.

1 / 9

Recommended posts for you