Beauty

Het Franse merk Typology lanceert het meest vrouwvriendelijke product ooit

Typology heeft zijn succes te danken aan Ning Li, een jonge ondernemer met een buitengewone carrière. Hij heeft, net zoals zijn merk Typology, lef en deinst er niet voor terug om de beauty-industrie op zijn kop te zetten. Ontdek WOMAN, het revolutionaire gamma van Typology.
plant produce food fruit pomegranate

Een visionair

Het verhaal van het atypische (what's in a name) cosmeticamerk Typology begint bij Ning Li, een jonge ondernemer afkomstig uit China. Op jonge leeftijd trok hij naar Parijs, waar hij tijdens zijn studies bedrijfskunde bijkluste als banketbakker. In 2007-2008 lanceerde hij Myfab, een website met kortingen die gespecialiseerd is in het vinden van goede deals. Hij beslist het bedrijf over te laten aan PPR (nu Kering) van François-Henri Pinault. Ning Li blijft niet bij de pakken zitten en ontdekt een nieuwe markt, de interieur sector, en lanceert in 2010 Made.com, het bekende online meubelmerk. Ook hier boekt hij succes dat ongezien is. Maar Ling Li geeft toe, hij werkt tè graag en is geïnteresseerd in alles wat actueel is. Toen hij kersverse vader werd, begon hij zich te verdiepen in de samenstelling van de ingrediënten van alle cosmetische en vezorgende producten die hij voor zijn dochtertje kocht. Zijn bevindingen waren alarmerend: de producten zaten vol ingrediënten en samenstellingen die al jaren niet herzien werden, de weinige tests op de producten werden kortzichtig uitgevoerd en konden zelfs gevaarlijk zijn. En dus werd zijn volgend project geboren: een lijn van producten creëren met gezonde, natuurlijke ingrediënten die goed zijn voor de mens en het milieu, èn volledig in Frankrijk ontwikkeld. En zo was de filosofie van Typology geboren.
 

Out of the box

Typology zweert bij effectiviteit van natuurlijke ingrediënten en betaalbare producten. Het concept van Typology is gebaseerd op het idee van multipliciteit: in plaats van één wonderproduct voor iedereen te maken (dat trouwens niet bestaat), biedt de website honderden producten aan die elk een specifiek aspect behandelen naargelang de behoeften. De focus ligt op het vinden van het beste ingrediënt voor onze huid, niet op het ontwikkelen van een all round product. De LAB-hydraterende serum op basis van hyaluronzuur en LAB-glans verrijkt met vitamine C zijn echter twee producten in het gamma geschikt voor alle huidtypen.
 

Revolutionair en ultra vrouwvriendelijk

Na de LAB-, RAW- en TEN-reeksen, één voor één unisex met een zeer doelgerichte werking, hebben we de eer om het  nieuwste gamma te ontdekken, een lijn uitsluitend voor vrouwen die door Ning Li en zijn team is bedacht. Het gamma bestaat uit vier series van producten, bedoeld om te gebruiken volgens de verschillende fases in de menstruatiecyclus. Een revolutionair concept. Zo legt Ning Li uit dat de behoeften van de huid niet elke week hetzelfde zijn voor vrouwen, omdat we onderhevig zijn aan hormonale schommelingen. Het WOMAN-assortiment biedt dus vier wekelijkse behandelingen, waarvan de producten werken op hydrateren, glans of tegen onzuiverheden, afhankelijk van de onze cyclus. Een niche verzorgingslijn waar de beauty-industrie nog nooit eerder aan gedacht had. Met 100% vegan, ethische en organische formules, is deze Typology-lijn op zijn minst de moeite waard om uit te testen.

 

Ontdek Typology via de website .
Het WOMAN-assortiment is reeds beschikbaar via de webshop.

Tekst:  Pauline Borgogno
Vertaling: Elke Sockeel

Ning Li.jpg

Tags

Recommended posts for you